Länkstig

Statusrapport 29 oktober 2024

Publicerad

Informationsmöte mellan verksamheterna, projektledning, fastighetsägare, GU-säkerhet och campusservice

Allmänt

Flytt av arkivmaterial pågår och beräknas vara klart under v46. För mer info kring arkiv

Färdigställande av kontorsrum fortlöper och utbyte av nycklar till låsbara skåp arbetas med. I nuläget finns inget slutdatum.

Upphängning av konst i allmänna utrymmen pågår. I det egna kontoret får tavlor eller liknande sättas upp, dock är det viktigt att veta att vi är skyldiga att återställa när vi lämnar.

  • Glöm inte att skriva ut en namnskylt till ditt kontor. Mallar
  • Mötesrumsteknik är inte färdigställt och är felanmält och ska åtgärdas av Mediateknik.
  • Möblering av korridor plan 4 är under utredning och diskussioner förs inom projektet. Arbete pågår med ”åtgärdslistan” där verksamheterna samlat sina frågor och önskemål.
  • Givare i mötesrum och kontorsrum som ska mäta och justera ventilation efter behov. Temperaturen i kontor och mötesrum påtalas.
  • Dimmer på takljuset. Beslut är att kontor inte ska vara dimbara, mötesrum ska vara dimbara. Verksamheten får komplettera och bekosta med punktbelysning.
  • Hjärtstartare finns på plan 3 trapphus A. 

Gods & leveranser

Entré 5C ska inte nyttjas då det är en byggarbetsplats på plan 2, beräknas färdigställt våren 2025. Allt gods ska levereras till 5A.

I nuläget har vi ingen godsmottagare och i mellanperioden innan avtal är på plats så ligger frågan i chefsgruppen för omgående beslut hur detta ska hanteras.

Brand & utrymning

Entrédörrarna vån 3 & 4 - den automatiska funktionen ska stängas av för uppställt läge, detta för att underlätta ut/in-passering. Dörrarna är idag godkända efter brandsinspektion och enligt projektet är detta den enda lösningen som är godkänd.

Persienner

Lagning av persienner – samtliga fel i hela huset gällande persienner är inventerade innan vi flyttade in. Projektet har tagit fram en offert som styrgruppen ska ta beslut kring.

Larm

Det kommer att finnas olika behörighetsnivåer samt lånekort i huset och dessa är under framtagande och ligger för beslut hos chefsgruppen. Som medarbetare ska du kunna ta dig in och ut ur huset med kort och kod.

Campusservice

Inget beslut finns om vem som ska förvalta huset. Campusservice förberett för att ta över förvaltningen när avtal finns på plats.

Kortsiktig lösning gällande lokalvård: basnivå av städ pågår. Begränsning när det gäller tilläggsavtal och uppdrag avslås då resurser inte finns i dagsläget.

Service- och felanmälan

Samtliga fel som finns i huset ska anmälas via GU-serviceportal. Om något går fel | Hälsovetenskapligt centrum Här tas även felanmälan till SBB emot. I dagsläget är det längre inställelsetid då huset inte bemannas. Debitering för utförda arbeten.

Cykelbatteri

Alla batterier som har mer än 10 ampere får under INGA omständigheter förvaras i lokalerna, inklusive garage. Om detta bryts och det skulle uppstå en skada så blir man personligt ersättningsskyldig.