Om något går fel
Här på sidan kan du läsa om vad du kan göra om något går sönder och vem du ska kontakta. Tänk på att hvc-huset är vår gemensamma arbetsplats och att vi tillsammans ansvarar för att skapa en god arbetsmiljö. Därför tar vi alla ansvar och felanmäler direkt om vi ser något som behöver åtgärdas.
Felanmälan till Campusservice görs för alla fel som rör HVC-huset som byggnad. Campusservice ansvarar för fastigheten och är de som även kontaktar fastighetsägaren för åtgärder.
Felanmälan görs via onlineformulär på GU:s Medarbetarportal. Medarbetare utan tillgång till portalen gör felanmälan via mail till service.medicinareberget@gu.se. Sätt en lapp i rummet ärendet gäller om att en felanmälning är gjord så att ärendet inte felanmäls fler än en gång.
Exempel på fel:
- Läckande fönster/kranar/toaletter
- Tekniska fel i mötesrum
- Problem med belysning
Felanmälan till IT görs för fel rörande datorer och din digitala arbetsplats, wifi, och nätverksuttag.
Felanmälan för medarbetare vid GU görs via onlineformulär på GU:s Medarbetarportal, via epost till support@gu.se, eller via telefon till 031-786 20 20.
Exempel på fel:
- Allmänna fel med din personliga dator.
- Ingen internetanslutning i vägguttag i kontorsrum.
- Problem med trådlös anslutning.
Felanmälan till GU Säkerhet görs för alla ärenden som rör behörigheter till huset. Samråd bör göras med respektive chef innan felanmälan görs för att säkerställa orsak till att behörighet saknas.
Felanmälan görs via onlineformulär på GU:s Medarbetarportal.